close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

لاشه بالگرد حامل رییسی پیدا شد؛ اثری از زنده بودن سرنشینان نیست

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن در ۹ دقیقه
لاشه بالگرد حامل رییسی پیدا شد؛ اثری از زنده بودن سرنشینان نیست
لاشه بالگرد حامل رییسی پیدا شد؛ اثری از زنده بودن سرنشینان نیست
لاشه بالگرد حامل رییسی پیدا شد؛ اثری از زنده بودن سرنشینان نیست

خبرگزاری ایرنا، صبح روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد لاشه بالگرد حامل ابراهیم رییسی و همراهان او پیدا شده و نیروهای امدادی در حال حرکت به سوی آن هستند.

کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر در گفتگو با شبکه خبر پیدا شدن محل سقوط بالگرد رئیسی را تایید کرد و گفت در دو کیلومتری این محل قرار دارد. کولیوند گفت «شرایط خوب نیست»

بر اساس گزارش رسانه‌های حکومتی، تاکنون گزارشی از تشخیص افراد زنده توسط پهپادها در حوالی بالگرد به دست نیامده است اما همچنان روند جستجو و امداد ادامه دارد.

رجا نیوز نوشته است احتمال کشته شدن همه سرنشینان بالگرد وجود دارد. خبرگزاری رویترز هم به نقل از مقامی نوشت بالگرد رئیسی در سانحه به طور کامل سوخته است.

مجری شبکه یک صداوسیمای دولتی ایران نیز در برنامه زنده گفته است: «بیان این جملات سخت است ولی هیچ اثری از زنده ماندن هیچ یک از این عزیزان نیست».

کانال شبکه امامت وابسته به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران خبر از کشته شدن رئیسی و همراهانش داد.

شناسایی یک نقطه حرارتی از سوی پهپاد ترکیه؛ احتمالا لاشه بالگرد است

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که پهپاد آکینجی ترکیه یک نقطه حرارتی که احتمالا متعلق به محل سقوط بالگرد است را تشخیص داده و اطلاعات مربوطه را به طرف ایرانی ارسال کرده است.

خبرگزاری ایرنا هم نوشته بر اساس اعلام منابع میدانی، مختصات دقیق موقعیت جغرافیایی بالگرد سانحه دیده حامل رئیسی با پایش هوایی منطقه مشخص شده و تیم‌های عملیاتی و امدادی هم‌اکنون در مسیر عزیمت به نقطه تایید شده سانحه به نام طیویل هستند.

صداوسیما گزارش داد تصاویر پهپاد ترکیه‌ای ارزیابی شد و پیش‌بینی‌ می‌شود نیروهای امدادی تا نیم‌ساعت دیگر به محلی که پهپاد اعلام کرده برسند.

رییس هلال احمر: امدادگران به محل استشمام بوی سوخت اعزام شدند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران ساعت دو و نیم بامداد دوشنبه ۳۱ شهریو گفت این سازمان درحال اعزام نیروها به مکانی است که نیروهای امدادی اعلام کردند بوی سوخت از آنجا حس کرده‌اند.

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در چهارمین اطلاعیه خود اعلام کرده جستجوها بدو نتیجه ادامه دارد. به نوشته این سازمان، شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی با کندی مواجه است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز تصاویر زنده‌ای را از عملیات پهپاد آکینجی این کشور برای جست‌وجوی بالگرد حامل رئیسی پخش می‌کند.

{{ __711290_embedscriptcomponent__embed script component__ }}

وزارت شرایط فوق العاده روسیه هم فیلمی از لحظه بارگیری بالگردهای خود به هواپیمای ایلیوشین ایل ۷۶ به منظور اعزام به ایران جهت مشارکت در عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور حکومت ایران منتشر کرده است.

ادامه بی خبری از سرنوشت رییسی؛ چندین آمبولانس در منطقه حضور دارند

با وجود گذشت ساعت های طولانی و گسیل گسترده نیرو به محل سانحه بالگرد ابراهیم رییسی هنوز این بالگرد پیدا نشده و اطلاعی از سرنوشت رییسی و همراهان او در دست نیست.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، شامگاه یکشنبه اعلام کرد که تیم‌های تخصصی جست‌وجو و نجات همچنان موفق به شناسایی محل سقوط احتمالی هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، و هیات همراه او نشده‌اند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت نیروهای امدادی تقریبا تمام محل‌هایی را که احتمال بیشتری می‌دادند هلیکوپتر حامل آقای رئیسی در آن دچار سانحه شده باشد، جست‌وجو کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مه‌گرفتگی، باران و تاریکی شب کار جست‌وجو را سخت کرده است، گفت با وجود شرایط دشوار، عملیات تجسس همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت دولت رییسی نیز که در منطقه ورزقان حضور دارد گفته آمبولانس‌های فراوانی در محل حضور دارند تا پس از اعلام خبر یافتن مفقودین سریعا به محل بروند.

به گفته وی ۲ اتوبوس‌آمبولانس و ۱۲ آمبولانس در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز از انها استفاده شود.

همزمان روسیه نیز ارسال کمک برای یافتن رییسی خبر داده است. دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با معاون‌اول رئیسی گفت با دستور پوتین تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

ارسال پهپاد و بالگرد از ترکیه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در پاسخ به درخواست ایران پهپاد آکینجی و بالگرد کوگار، مجهز به تجهیزات دید در شب را برای جستجوی بالگرد رییسی به ایران ارسال کرده است.

سازمان مدیریت بحران ترکیه هم اعلام کرد ۳۲ نیروی امدادی و شش وسیله نقلیه از دو استان وان و ارزروم به محل حادثه اعزام شده‌ اند. روسیه نیز از آمادگی برای اعزام فوری امدادرسانان به ایران خبر داده است.

کاردار موقت سفارت روسیه در تهران به خبرگزاری تسنیم گفته ما این آمادگی را به وزارت خارجه ایران اعلام کرده‌ایم و منتظر تصمیم طرف ایرانی هستیم.

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال احمر در آخرین گزارش خود اعلام کرد هنوز خبری از بالگرد سانحه دیده و سرنشینان آن نیست. این ستاد افزود عملیات جست‌وجو با وجود برودت هوا همچنان ادامه دارد و تعداد تیم‌های امدادی حاضر در منطقه به ۶۵ تیم افزایش یافته است.

همزمان با ادامه بی خبری از وضعیت ابراهیم رییسی و همراهان او، ویدیوهایی از برخی شهرهای ایران منتشر شده که شادی آتش بازی مردم را از احتمال مرگ رییسی نشان می‌دهند.

در عین حال، خبرگزاری ایرنا هم ویدویی از تجمع تعدادی از هواداران حکومت در میدان ولیعصر را منتشر کرده و گفته این افراد نگران سلامتی رییس جمهور حکومت ایران هستند. 

گزارش‌ها از شناسایی مکان سقوط بالگرد رییسی

خبرگزاری ایرنا به نقل از فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سقوط هلی‌کوپتر ابراهیم رییسی خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد. او گفت هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم.

خبرگزاری تسنیم هم نوشت فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

به نوشته تسنیم، نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.

سازمان هلال احمر: اثری از بالگرد رییسی نیست

سازمان هلال احمر اعلام کرد تا این لحظه اثری از بالگرد حامل رییسی پیدا نشده است. سخنگوی هلال احمر گفت «شرایط جوی و آب هوایی در محل حادثه اینقدر بد است که ۳ مامور امداد ما نیز مفقود شده‌اند.»

براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییسی و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است.

اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است.

ایرنا گزارش کرده گروه‌های امداد و نجات خود را به محلی که تصور می‌شد بالگرد رئیسی دچار حادثه شده، رسانده‌اند اما بارنگی موجب ایجاد گل و عبور سخت خودروها و افراد شده است. همزمان مهدی کشت دار، مدیر خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه از ورود داستانی به موضوع خبررسانی درباره سانحه بالگرد رییسی خبر داده است.

او نوشت: «طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور برخی افراد رسانه‌ای با تولید محتوا در مورد وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند؛ دادستانی تهران با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند تذکر داده است.»

تکذیب تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی

خبرگزاری ایسنا تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی برای بررسی سانحه هلی‌کوپتر #رییسی را تکذیب کرد. پیش از این، دیدبان ایران از تشکیل جلسه اضطرارى شورایعالى امنيت ملى با حضور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خبر داده بود.

عزت الرشق، سخنگوی حماس به خبر سانحه هلی‌کوپتر رییسی واکنش نشان داد و گفت: «قلب ما با ملت دوست و برادر ایران است. از خداوند متعال لطف و عنایت به رییس جمهور و وزیر خارجه و همراهانشان مسالت داریم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد واشینگتن گزارش‌های مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی و امیرعبداللهیان را به دقت دنبال می‌کند. یک مقام ایرانی هم به خبرگزاری رویترز گفت پس از سانحه بالگرد، «جان رئیس‌جمهور ایران و امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در خطر است.»

بر اساس این گزارش این مقام ایرانی گفته است: «ما هنوز امیدواریم، اما اطلاعاتی که از محل سانحه می‌آید بسیار نگران کننده است.»

افزایش تردیدها درباره زنده ماند ابراهیم رییسی

تردیدها درباره سلامتی ابراهیم رییسی افزایش یافته و خبرگزاری مهر اخباری را که درباره سلامتی و منتشر کرده بود را حذف کرده است.

خبرگزاری ایسنا هم نوشته: «برخی منابع غیررسمی از شهادت برخی همراهان رئیس‌جمهور خبر می‌دهند، اما منابع رسمی تاکنون هیچ اظهار نظر مشخصی در این مورد نداشته اند.»

تسنیم نوشته محل سانحه در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیمهای امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند. محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده آذربایجان شرقی گفت: «بالگرد حامل رئیس جمهور پس از سقوط هنوز پیدا نشده و خبری از وضعیت سلامت او در دسترس نیست.»

خبرگزاری ایرنا نوشته تیم‌های امدادی به محل وقوع سانحه رسیده‌اند و جست‌وجو برای یافتن رئیسی و همراهان او آغاز شده است. 

همزمان با ادامه بی خبری از وضعیت ابراهیم رییسی و همراهان وی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصاویری از مراسم دعای توسل در مقبره امام هشتم شیعیان برای سلامتی ابراهیم رئیسی و هیات همراه او پخش کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد که جلسه امروز هیات دولت برگزار آخرین گزارش‌ها از سانحه بالگرد رئیس جمهور ارائه شد. به گفته بهادری جهرمی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به همراه برخی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران گزارش داد: «محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند.»

بابک یکتاپرست، سخنگوی اورژانس ایران به ایلنا گفت: «بعد از اعلام حادثه فورا بالگرد اورژانس هوایی به منطقه اعزام شد که به دلیل مه شدید ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.» به گفته یکتاپرست به خاطر فاصله داشتن ناحیه احتمالی وقوع حادثه از جاده، تیم‌های امدادی سه نفره اورژانس تبریز با تجهیزات در منطقه حضور داشته و در حال تجسس هستند.

صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران هم به خبرگزاری ایلنا گفت از«چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان» تیم‌های امداد و نجات همراه با «سگ‌های زنده یاب و پهپاد» به محل اعزام شده‌اند.

سانحه بالگرد حامل ابراهیم رییسی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری تسنیم از وقوع حادثه برای بالگرد حامل ابراهیم رییسی در استان آذربایجان شرقی خبر داده است.

به نوشته تسنیم برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند با مرکز تماس برقرار کنند.

تسنیم نوشته در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.خبرگزاری صدا و سیما هم نوشت: «تلاش تیم‌های امدادی برای رسیدن به محل سانحه ادامه دارد.»

علی ذاکری، معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، در این مورد به سایت «شبکه شرق» گفت: «من هنوز به محل حادثه نرسیده‌ام و از جزییات حادثه اطلاعی ندارم.»استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیسی حضور داشته‌اند.

ایسنا نوشته است شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.در عین حال شبکه خبر صدا و سیما گزارش کرده بالگرد حامل ابراهیم رییسی در ورزقان دچار «فرود سخت» شده است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

جانشینان احتمالی رئیسی؛ از قالیباف تا لاریجانی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
احسان مهرابی
خواندن در ۴ دقیقه
جانشینان احتمالی رئیسی؛ از قالیباف تا لاریجانی