close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

ممنوعیت اقامت موقت و ورود وزیر بهداشت دولت روحانی به کانادا

۷ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
روز دوشنبه ششم شهریور ۱۴۰۲ وزیر مهاجرت کشور کانادا از ممنوعیت ۳۶ ماهه حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم جمهوری اسلامی برای اقامت یا وورد به این کشور خبر داد.
روز دوشنبه ششم شهریور ۱۴۰۲ وزیر مهاجرت کشور کانادا از ممنوعیت ۳۶ ماهه حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم جمهوری اسلامی برای اقامت یا وورد به این کشور خبر داد.

روز دوشنبه ۶شهریور۱۴۰۲ وزیر مهاجرت کشور کانادا، از ممنوعیت ۳۶ ماهه حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم جمهوری اسلامی برای اقامت یا وورد به این کشور خبر داد.

نزدیک به یک ماه قبل، انتشار تصویری از حسن قاضی‌زاده هاشمی همراه با خانواده‌اش در خیابان‌های مونترال کانادا در شبکه‌های اجتماعی بسیار واکنش‌برانگیز شد.

«حامد اسماعیلیون»، از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، با انتشار تصاویر حضور این سیاستمدار جمهوری اسلامی در مونترال، «دومینیک لبلانک»، وزیر جدید امنیت عمومی کانادا و «مارک میلر»، وزیر مهاجرت کانادا را مخاطب قرار داد و با اشاره به محدودیت‌های وضع شده در زمینه رفت‌وآمد سیاستمداران جمهوری اسلامی به خاک کانادا، خواهان پاسخ‌گویی و اقدام فوری دولت کانادا در این زمینه شد.

به‌جز حامد اسماعیلیون نیز، شماری از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی به تحریم‌های جدید دولت کانادا علیه هفت مقام جمهوری اسلامی اشاره کرده و حضور آقای هاشمی در مونترال را مورد پرسش قرار دادند.

حالا مارک میلر، در حساب کاربری خود در توییتر سابق، نوشته است که براساس برآورد اطلاعاتی که به دست او رسیده است و با استناد به قوانین این کشور، حسن قاضی‌زاده هاشمی به مدت حداکثر ۳۶ ماه امکان اقامت و سفر به کشور کانادا را نخواهد داشت.

او در ادامه نوشته است «آقای هاشمی، وزیر سابق بهداشت جمهوری اسلامی ایران در این مدت از بازگشت و ورود به کانادا تحت عنوان اقامت موقت منع می‌شود.»

وزیر مهاجرت کانادا علت وضع این ممنوعیت را «بی‌اعتنایی حکومت ایران به حقوق‌بشر» عنوان کرده و گفته است «اقدامات حکومت ایران مذموم است و کسانی که در این حکومت مسئولیت دارند جایی در جامعه کانادا ندارند.»

«ملانی جونز»، وزیر خارجه کانادا نیز هم‌زمان با انتشار این تصاویر گفته بود که کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه این افراد تحت مقررات ویژه اقتصادی وضع کرده است.

مخالفان حکومت جمهوری اسلامی بارها از مقامات کشورهای غربی خواسته‌اند که رفت‌وآمد سیاستمداران و مقامات عالی‌رتبه این حکومت به خاک این کشورها را محدود و ممنوع کنند.

 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

یاسمن رضایی بابادی؛ اعتراف نکنی، می‌فرستمت آگاهی، آنجا به تو تجاوز می‌کنند

۷ شهریور ۱۴۰۲
رقیه رضایی
خواندن در ۷ دقیقه
یاسمن رضایی بابادی؛ اعتراف نکنی، می‌فرستمت آگاهی، آنجا به تو تجاوز می‌کنند