close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
بلاگ

آپارتمان برانکو سه ماهه اجاره شد

۲۵ مرداد ۱۳۹۴
شما در ایران وایر
خواندن در ۵ دقیقه
آپارتمان برانکو سه ماهه اجاره شد

پدرام قائمی٬ شهروندخبرنگار

گزینه وزارت ورزش و هیات مدیره پرسپولیس جای ایوانکوویچ می‌نشیند

خبرنگارانی که سال ۱۳۸۰ به زمین شماره یک آزادی می‌رفتند تا آخرین تمرین های تیم ملی ایران برای بازی با عربستان (انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲) را ببینند، حتما دیالوگ مشهور بین «برانکو ایوانکوویچ» و «یحیی گل محمدی» را به خوبی به یاد دارند. آن روز‌ها، برانکو دستیار «میروسلاو بلاژویچ» بود و گل محمدی، آماده‌ترین مدافع تیم ملی ایران. دقایقی پیش از آغاز تمرین، وقتی یحیی برای بستن بندهای کفش خود روی اولین صندلی نیمکت تیم ملی نشست، صندلی قدیمی و زهوار دررفته آن روزهای ورزشگاه آزادی زیر او شکست و یحیی زمین خورد. برانکو صدای قهقهه بازیکنانش که به تصویر زمین خورده یحیی می‌خندیدند را قطع کرد و با صدای بلند گفت: «دیدی؟ این حقیقت آن صندلی ما است. هیچ وقت نمی‌توانی با خیال راحت روی صندلی مربی‎گری بنشینی!»

برانکو حالا دوباره در تهران است و انگار باید‌‌ همان دیالوگ قدیمی را بهتر از قبل در مورد خودش حس کند. نتیجه حضور او در لیگ پانزدهم، دو شکست خارج از خانه و فقط یک تساوی بوده و این یعنی نشستن تیم «پرسپولیس» روی آخرین رده جدول لیگ بر‌تر. همین کفایت می‌کند تا منتقدان همیشگی مربیان خارجی فوتبال ایران، شمشیر از نیام درآورند.

شاید تک دفاعیات قدیمی‌هایی مانند «ابراهیم آشتیانی» هم این روز‌ها دوای درد برانکو نباشد. آشتیانی هفته پیش و قبل از بازی با سپاهان گفته بود: «برانکو کم ترین تقصیر را در این ناکامی‌ها دارد. کاشانی و دوستانش در هیات مدیره می‌خواهند‌‌ همان طور که برای "دایی" و گل محمدی و بقیه مربیان مشکل تراشی کردند، برانکو را نیز به یک مهره سوخته تبدیل کنند تا مربی مورد نظرشان را به پرسپولیس بیاورند. این مربی را هم من می‌شناسم؛ او کسی است که در حال حاضر در هیات مدیره پرسپولیس حضور دارد.»

آشتیانی در حقیقت اشاره‌ای غیرمستقیم ولی روشن به «حسین عبدی» داشته است؛ مردی که طی سال‌های قبل همواره در کادر فنی پرسپولیس در نقش کمک مربی حاضر می‌شد و امسال با تصمیم حیرت انگیز وزیر ورزش و جوانان، به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس انتخاب شد. حضور عبدی در هیات مدیره‌ای که چندان آشنایی با مدیریت فوتبال نداشت پیش از آغاز فصل هم بروز مشکلاتی بین برانکو ایوانکوویچ و اعضای هیات مدیره در انتخاب بازیکنان جدید را به همراه داشت.

«محمد رویانیان»، مدیرعامل پیشین پرسپولیس آخرین کسی بود که به این اختلاف ها واکنش نشان داد و به «کاپ نیوز» گفت: «به طور کلی می‌گویم که اراده‌ای برای تقویت فوتبال نیست. استقلال و پرسپولیس هم که دست دولت هستند، شرایط سختی را سپری می‌کنند. این نشان می‌دهد علاقه و اراده‌ای که باید برای تقویت آن‌ها وجود داشته باشد، نیست. نمی‌دانم، شاید سیاست این است.»

این کم ترین واکنشی بود که پرسپولیسی‌های قدیم در قبال هیات مدیره‌ای داشتند که به صورت آشکار سعی داشت از ابتدای لیگ در خروجی را به برانکو نشان دهد.

اگر تلاش‌های هیات مدیره پرسپولیس در جذب نشدن بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم مانند «محسن مسلمان»، «محمد نوری»، «مسعود شجاعی» و... را به یاد بیاوریم، بهتر متوجه می‌شویم که چرا برانکو ایوانکوویچ حاضر نشد در را به روی بازیکنان مورد نظر هیات مدیره باز کند. بی‌اعتمادی برانکو به هیات مدیره‌ای که به نظر می‌رسید از سوی وزارت ورزش و جوانان وظیفه داشت شرایط را برای تغییرات در کادر فنی این تیم در میانه‌های فصل فراهم سازد، باعث شد برانکو در قبال حضور «حامد لک»، دروازه‌بان فصل قبل «تراکتورسازی» و همین طور «سیدجلال حسینی»، مدافع تیم ملی ایران واکنش نشان دهد.

او در مکالمه‌ای خصوصی با «رضا چلنگر»، مترجم مورد اعتمادش که امروز از پرسپولیس جدا شده، از ترس خود برای حضور بازیکنان هیات مدیره در ترکیب و تمرین ها حرف زده و حتی پیش از آغاز لیگ به صراحت گفته بود: «نگران روزی هستم که همین بازیکنان علیه من کودتا کنند!»

این شاید‌‌ همان بازخوانی پرونده مربیانی مانند «تومیسلاو ایویچ» است که در ایران قربانی توطئه‌های مربیان آلترناتیو و بازیکنان تیم‌های خود شدند.

اما این همه داستان مردی که نیمکتش از هفته آغازین لیگ لرزان بوده، نیست. برانکو در حقیقت به صورت آشکارا با تهدید خاموش و بی‌صدای هیات مدیره هم روبه رو شده است. سایت «ورزش سه» در گزارشی می‌نویسد: «هیات مدیره پرسپولیس، آپارتمان برانکو را فقط برای سه ماه اجاره کرده است.»

در روز ۱۸ مردادماه «علی اکبر طاهری»، مدیرعامل محبوب وزیر ورزش و جوانان هم به خبرگزاری «مهر» می‌گوید: «نتایجی که برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس می‌گیرد، اصلا امیدوار کننده نیست.»
و این تازه پیش از سومین دیدار پرسپولیس و شکست برانکو مقابل سپاهان بوده است.

موعد پایان قرارداد آپارتمان برانکو شاید تا یک ماه دیگر از راه برسد و سرمربی پرسپولیس چاره‌ای جز بازگشت به کرواسی نداشته باشد؛ مردی که برای حضورش در پرسپولیس، فوتبال ایران رقمی بیش از دو میلیارد تومان در فروردین ماه سال جاری هزینه کرد و ناگهان مورد بی‌مهری وزارت ورزش قرار گرفت. همین وزارت حالا سعی دارد راه را برای حضور حسین عبدی باز کند. هرچند که این عضو هیات مدیره پرسپولیس ۲۴ مرداد ماه در گفت‌و‌گو با «جام نیوز» مدعی ‌شده است تا نیم فصل، سرمربی پرسپولیس نخواهد شد. این خود شاید نشانه‌ای است از همین مساله که هم هیات مدیره به جانشینی عبدی فکر می‌کند و هم خود حسین عبدی علاقه مند به سرمربی گری پرسپولیس در فصل جاری است.

نیمکت پرسپولیس برای برانکو از آن چه تصور می‌کرد هم سست‌تر شده است. در سومین هفته لیگ، نشستن تیم جوان و نه چندان مدعی پرسپولیس روی آخرین پله جدول که محصولی است از دعواهای سرمربی و هیات مدیره، آن قدر برای هواداران این تیم دردناک است که هر تغییری را در آن بپذیرند. حتی اگر ندانند پشت این جابه جایی‌ها، دلیلی مانند یک دعوای خاموش در وزارت ورزش نشسته است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان تهران

حجت‌السلام غرویان: کسر حقوق به دلیل بدحجابی اشکال شرعی دارد

۲۵ مرداد ۱۳۹۴
خواندن در ۲ دقیقه
حجت‌السلام غرویان: کسر حقوق به دلیل بدحجابی اشکال شرعی دارد